2 comments on “Jag – en obotlig lantis

  1. En fin betraktelse kring vårt närliggande kultur- och jordbrukslandskap. Jag är inte välbekant med de omgivningar du cyklat i men känner ändå igen mig i det vi har utanför stadsgränsen. Den ömmande bakdelen och den ständigt närvarande motvinden vid cykling är också välbekanta fenomen.

    Jag kämpar vidare i en av kransorterna. Tids nog är jag nog också dömd till ett liv i stadsmiljö, det återstår att se hur lång tid det tar innan detta är ett faktum.

    Gilla

    • Håll dig på landsbygden Lasse. Tids nog är Nyköping fri från grönytor, fågelsång och livsnjutande miljöer och då kanske fler väljer småorterna i kommunens utkanter.

      Gilla

Kommentera

