2 comments on “Svartvitt eller färg

  1. Du har en intressant fundering kring vad som gör sig bäst när det är snö, svartvitt eller färg. Jag hamnade i precis samma tankar efter söndagens fotosession. Och jag kom fram till ungefär samma slutsats, m.a.o. att det inte var självklart. Mot allt det vita blir ett färginslag en utmärkt kontrast men å andra sidan kanske man hellre vill ta fram former och linjer i bilderna och då är svartvitt ett bra alternativ.

    Bild två här ovanför är riktigt härlig med sina klara färger och fina djup. Hamnbilden i dis är toppenbra som svartvit och den har en härlig stämning. På bild fyra skulle jag kunna tänka mig en svartvit konvertering eftersom den orange-färgade arbetarboden (?) stjäl uppmärksamhet från centrum av bilden där gångvägen och de människor som går där är själva grejen. Så tycker och tänker jag, och hoppas du förstår mitt resonemang.

    Gilla

    • Jag förstår ditt resonemang. Jag har två versioner av bilden ifråga och så här i efterhand inser jag att den svartvita borde publicerats. Baracken sticker lite i ögonen som sagt.

      Gilla

Kommentera

