2 comments on “Nära, närmare, närmast

  1. Det där blev ju bra. Var man sätter skärpan när man macrofotograferar är en konst att träna länge på för att bemästra. Det måste vara den punkt eller det stället som ögat och hjärnan förväntar sig. Om det är motivets beskaffenhet eller själva kompositionen kan variera. Jag trevar fortfarande när jag utövar denna form av fotografering och då ska sägas att jag fotat mycket macro…

    Gilla

    • Jag tränar alldeles för lite, det märker jag. Jag förundras ständigt över de proffs som fångar skärpan exakt på små insekter som knappast sitter still. Träning och åter träning…

      Gilla

Kommentera

