2 comments on “Linudden

  1. En härlig påminnelse om jag inte lyckats ta mig till Linudden denna vår… Det är makalöst fint längst stigen genom havet av vita och blå sippor. Fågelkvittret i de ännu kala träden. Jag är rädd för att jag inte kommer att lyckas klämma in ett besök denna vår men tackar för att du tog oss med på en fotografisk tur. Dessutom blir jag lite lycklig över presentationen av ditt grävande på nätet efter historiska detaljer om platsen. Häftigt, dansplats, det hade jag inte kunnat tro.

    Gilla

    • Historien bakom Linudden var okänd för mig också. Börjar man grotta i vår kommuns historia finns säkerligen mycket att finna som för både mig och de flesta är tämligen okänt. Intressant och kul om man nu som jag gillar historiska miljöer.

      Gilla

Kommentera

