2 comments on “Det sista av våren

  1. De skira björklöven på bilden från Gälkhyttedammen avslöjar att bilden inte är tagen idag. För övrigt är det utomordentligt vackert vid Gälkhyttedammen och jag passerade där ett par dagar i förra veckan när jag åkte hem från Nävsjön. Då passerade jag även magasinet (?) vid Tuna kyrka och där uppe på åsens rygg utgör den ett utmärkt fotomotiv. Allra helst hade man velat se ett knallgult rapsfält vid magasinets grund, men så bra är det väl inte mer än med något års mellanrum. (Jag tror inte man odlar raps flera år i sträck på samma åker.)

    Gilla

    • Håller med om att ett rapsfält skulle förgylla bilden på magasinet. Bilden vid Gälkhyttedammen togs för tre veckor sedan och har inte passat in i någon av de inlägg jag publicerat.

      Gilla

Kommentera

