2 comments on “På Sörmlandsleden med frugan

  1. Ett välfyllt inlägg med fina sommarbilder. Nu är det högsommar och naturen är generös med liv och växtlighet. Lite torrt, tyvärr, men om det regnat mycket skulle jag garanterat ha gnällt över det också…

    Den sträcka du beskriver lockar mig till en promenad. När jag besökte kastellen för några år sedan parkerade jag naturligtvis (?!) bilen på grusvägen som i förlängningen når min barndoms hemtrakter i Bränn-Ekeby. Skillinghult står det på skylten vid Bergshammarsvägen, tror jag.

    Bilden på kossan med de små och spetsiga hornen landar extra bra hos mig. Och givetvis den enkla men effektfulla avslutningsbilden som jag tycker är mycket fin!

    Gilla

    • Jag tackar kon för att hon så snällt ställde upp på bild. De är snälla, fast de ibland har ett behov att se grymma ut. Jag rekommenderar promenaden istället för bilen. Parkering finns vid Coop och sedan är det bara att bege sig till Lindbacke och vidare ut mot Kastalen. Man kan även vika av innan Kastalen och gå ett par hundra meter till Svanvikens fågeltorn.

      Gilla

Kommentera

