De fyra – del 21

Länge sedan, men här är fyra nya bilder som inte platsat i andra inlägg. Lite natur, lite vandalisering och så har någon tappat hakan.

En av den moderna stadens vanligaste syner. En sönderslagen ruta till en av stadens butiker. Fast det gör sig ganska bra på bild.

I den här byggnaden gifte vi oss för snart 15 år sedan. Tornet på Nyköpings gamla rådhus lyser upp under den blå timmen.

Gryningsbilder får t.o.m. industrilandskap att se intressanta ut.

Till sist någon som tappat, inte hakan, men väl käken.

6 reaktioner på ”De fyra – del 21

  1. Första bilden – det är en skottskada. Håller helt med dig, den är riktigt läcker. Jo inte skadan, men väl bilden.
    Bilden på Nyköpings gamla rådhus är nästan en kopia på skottbilden, men bara nästan.
    Jag är ju en sådär konstig människa som älskar (slitna) industrilandskap även i dagsljus, men din gryningsbild är enastående.
    Tappade djurkäkar däremot tycker jag är äckliga;-)

    Gillad av 1 person

  2. Jag gjorde samma koppling spm BP ovan, rådhusklockan och vad jag tänkte stenskottet är märkligt lika, snygga bilder. Silhuetter mot vacker himmel är alltid intressanta. Käkar och andra skelettdelar finns det massor av kring vårt torp. Härområret hittade jag ett helt rådjursskelett, renätet av ett lodjur på min tomt. Jag blev lite sur för att jag inte var där, ville ha sett lodjuret. Grannbondens jaktlag har skjutit 85 (!) vildsvin och jag hittade lämningar efter dem i förra veckan, pälsen bland annat. Snygg serie på de fyra!

    Gillad av 2 personer

Lämna en kommentar