2 comments on “Historien om en byggnad

  1. Detta föll mig verkligen i smaken. Tack för ansträngningen med historieletandet. Kul att lära mer om hur man rättsligt delat in sydöstra delen av Södermanland. Av de gamla bilderna är den från mitten av 1900-talet extra intressant vilket blev en tankeväckare. Att ha vardagliga bilar med i fonden tillför mycket som sätter sin prägel på tidseran då bilden är tagen. Borde jag ta till mig.

    Jag har aldrig varit på någon rättegång. Inte heller kan jag minnas att jag missat detta moment under skolgången. Hade ju kunnat vara intressant.

    Gamla tegelbyggnader har mycket karaktär. För 99 000 kronor skulle jag lätt köpa vårt fina gamla tingshus. Verkligen.

    Gilla

    • Det finns så många intressanta byggnader i vår kommun som alla bär på en intressant historia. Jag vet inte om allt finns dokumenterat, men det sägs att allt finns på nätet bara man letar. Det kan vara en utmaning på fotofronten att dokumentera historiska byggnader och gräva lite på nätet.

      Gilla

Kommentera

