2 comments on “Jakt på solnedgången

  1. De senaste dagarna har bjudit på snabba väderöverraskningar i form av åskregn. Förvånansvärt få av dessa har dragit förbi här i Stigtomta. Antingen har de gått öster om oss eller väster om oss. Lördagens lilla virvelvind som blivit omtalad t.o.m. på SVT såg jag när jag skulle gå in på ICA Nära här i byn men även den var väster om oss.

    Jag föredrar nog bilder på moln än en helt klarblå himmel. Inte ens en solnedgång blir lika magnifik om det är helt molnfritt. För landskapsfoto är förvisso ett jämnslätt och blygrått molntäcke det allra sämsta alternativet. Tror jag.

    Den näst sista bilden är alltså en vy jag fastnar lite extra för bland dina bilder denna gång. Mycket snygg!

    Gilla

    • Håller med om att den bilden blev den bästa. Det är inte alldeles enkelt att fotografera landskap i motljus och riktigt nöjd blev jag inte, men visst att fånga det man ser med ögat genom kameralinsen kan aldrig jämföras. Visst är en molnig himmel intressantare än en molnfri.

      Gilla

Kommentera

