S/v för stämningens skull

När regntunga skyar drar in över landskapet och färgerna lyser med sin frånvaro, är svartvitt att föredra även när det kommer till naturbilder.

Det var inte mycket till grönska som kantade min väg, den här dagen när solen inte förmådde att tränga igenom de täta molnen. Regntunga moln ovanför ett vackert landskap kan absolut utgöra grunden till riktigt fina färgbilder. Min promenad företogs dock inte genom ett vackert landskap och varken sol eller solstrålar trängde genom molnen. Därför blev det bilder utan färg.

7 reaktioner på ”S/v för stämningens skull

  1. Sort GRATTIS till nya headern! Den är bättre än den gamla. Har du ”plockat” den eller har du komponerat den i PS?

    Kan inte låta bli att känna mig aningen deppig när jag ser på dina bilder. Det är tillräckligt deprimerande irl, och du förstärker bara känslan – skojar bara, eller nästan då;-)

    Gillad av 1 person

    • Vi är söderut i Europa just nu och log lite i smyg när vi läste om snökaos nära min del av Sverige.
      Texten i headern har jag själv skapat i Photoshop. Bakgrunden fick jag fram genom att fuska i AI

      Gilla

  2. Ja, nog ger svartvitt stämning alltid. Snyggt 😉

    Spännande med headern?
    På startsidan är det en ny (kul med förändringar), och öppnar jag ett inlägg ser jag den gamla. Vad har du för tema som tillåter sådana konststycken 😉

    Gilla

Lämna en kommentar